Novela dále v paragrafu 14 zavádí informační povinnost pro dodavatele služeb spotřebiteli. Dodavatel služeb musí srozumitelným způsobem informovat klienta o možnosti řešení spotřebitelských sporů. Plné znění paragrafu 14 uvádíme zde:
§ 14
Informační povinnost o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů
(1) Prodávající informuje spotřebitele jasným, srozumitelným a snadno dostupným způsobem o subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, který je pro daný typ nabízeného, prodávaného, poskytovaného nebo zprostředkovaného výrobku nebo služby věcně příslušný. Informace musí zahrnovat též internetovou adresu tohoto subjektu. Jestliže prodávající provozuje internetové stránky, uvede tyto informace i na těchto internetových stránkách. Pokud smlouva uzavřená mezi prodávajícím a spotřebitelem odkazuje na obchodní podmínky, uvede informace podle věty první a druhé rovněž v těchto obchodních podmínkách.
(2) V případě sporu mezi spotřebitelem a prodávajícím, který se nepodařilo mezi stranami urovnat přímo, poskytne prodávající spotřebiteli informace uvedené v odstavci 1 v listinné podobě nebo na jiném trvalém nosiči dat.
Dojde-li mezi stranami kupujícího a prodávajícího ve smlouvě ke sporu, má zájemce právo na jeho mimosoudní řešení. Návrh na mimosoudní řešení sporu podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, podá na Českou obchodní inspekci. Veškeré podrobnosti k mimosoudnímu řešení jsou uvedeny na stránkách České obchodní inspekce www.coi.cz .
13.2.2020 přátelé, realiťáci s radostí vám musím oznámit, že ode dneška mám v kanceláři novou posilu, více »
29.1.2020 Spokojený klient,který si dal tu chvilku a napsal mi doporučení..a já za to moc děkuji. více »
31.5.2019 Nabízím ke krátkodobému ubytování garsonku 1+ kk nacházející se přímo u vstupu do historického centra města Znojma. více »